علیرضا فاضلی
طراح وب و گرافیست

آموزش حل مشکل فارسی تایپ کردن در فتوشاپ و عدم نمایش فونت

مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ! موضوعی که خیلی از افراد با آن درگیرند و به دنبال روشی برای حل این مشکل هستند. احتمالا برای شما هم پیش آمده که وقتی در نرم افزار فتوشاپ تایپ فارسی انجام میدهید حروف به صورت جدا جدا تایپ شود و دچار به هم ریختگی در ساختار متنی شوید که در برنامه های زیر مجموعه ویندوز به راحتی قابل حل شدن هستند. فارسی نوشتن در  برنامه فتوشاپ و مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ برای همه کسانی که اولین بار نرم فتوشاپ را نصب کرده اند پیش خواهد آمد، چون پیش فرض برنامه برای زبان فارسی تنظیم نشده است. در این مقاله به حل مشکل تایپ جدا جدا در فتوشاپ میپردازیم. برای سهولت در انجام کار مراحل تصویری برای آموزش راحت تر شما آپلود میشود که با استفاده از این تصاویر مشکل تایپ فارسی در نرم افزار را حل کنید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

چگونه مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ را حل کنیم؟

در این قسمت به صورت تئوری برای حل مشکل تایپ فارسی در نرم افزار فتوشاپ مراحل را برایتان آورده ایم:

ابتدا از مسیر  Edit >> preferences >> type  وارد پنجره مربوط به تایپ شوید. (در نوار بالایی نرم افزار)

مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

از این پنجره تیک گزینه  World-Ready Layout را فعال کنید.

پس از فعال کردن تیک گزینه   World-Ready Layout نرم افزار فتوشاپ را ببندید و دوباره باز کنید.

بیشتر بدانید : ساخت رنگ طلایی در فتوشاپ

بعد از اینکه دوباره نرم افزار فتوشاپ را باز کردید.

از مسیر  Type >> language option  تیک گزینه Middle Eastern Featuer  را فعال کنید تا مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ را حل کرده باشید.

مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

درضمن ممکن است در ورژن های مختلف برنامه در قدم اول پیام های متفاوتی برایتان ظاهر شود که تفاوت آنچنانی با همدیگه ندارند.

اگر در این مرحله نتوانستید مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ را حل کنید پس بیایید تا از یک روش دیگر این کار را انجام دهیم:

حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ از طریق قسمت پاراگراف:

در سمت راست برنامه و از طریق گزینه بیشتر میتوانید به گزینه های مرتبط با پاراگراف دسترسی پیدا کنید و توانایی تغییر آنها را داشته باشید.

در این مرحله گزینه World-Ready Layout و Middle Eastern features را فعال کرده به این شکل که تیک کنار آنها فعال شود. خب با این روش نیز ما توانستیم یک گزینه به نرم افزار اضافه کنیم و با استفاده از این گزینه مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ را به راحتی حل کنیم.

مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

بعد از حل کردن مشکل تایپ فارسی در نظر داشته باشید که ممکن است متن شما بصورت چپ به راست باشد(در حالت پیش فرض) که لازم است آن را به حالت راست به چپ تغییر دهید.  در صورتی که جهت متن به درستی انتخاب نشده باشد موقع تایپ، حروف به صورت بر عکس و جدا جدا نوشته میشود. اگر با این مواردی که در بالا گفته شد همچنان موفق به حل مشکل تایپ فارسی در برنامه فتوشاپ نشدید میتوانید از برنامه هایی مانند word یا  notepad یا هر برنامه ای که برای تایپ فارسی در ان مشکلی ندارید حتی  Telegram  ، متن را تایپ کنید و سپس با copy  کردن متن مورد نظر آنرا در نرم افزار فتوشاپ  Paste کنید تا به این شکل با کمک گرفتن از دیگر برنامه ها کار خود را پیش ببرید.

آموزش فتوشاپ

تایپ اعداد فارسی در فتوشاپ

دیگر مشکلی که بسیاری از کاربران در نرم افزار فتوشاپ دارند نوشتن اعداد به صورت فارسی است که در این قسمت میخواهیم این مورد را نیز برطرف کنیم.

برای یکسری افراد تفاوتی ندارد که متن تایپ شده آنها فارسی و اعدادی که در متن وجود دارد انگلیسی باشد ولی برای بعضی ها این مورد حائز اهمیت است  اگر برای اینکه تمام متن شما فارسی باشد باید مراحل زیر را انجام دهید :

در سمت راست نرم افزار یکسری پنل وجود دارد که از بین آنها پنل character را انتخاب کنید و از قسمت Digits گزینه فارسی را انتخاب نمایید اگر این پنل در سمت راست نرم افزار شما نبود میتوانید آنرا از نوار بالایی و تب window گزینه  character را بزنید و آن را فعال کنید.

این مشکل را در نرم افزار ایلوستریتور به این صورت حل میکنیم که در زمان نصب برنامه زبان نصب را بروی یدعم عربیه میگذاریم تا در برنامه ایلوستریتور مشکل تایپ فارسی را نداشته باشیم.

بیشتر بدانید : ایلوستریتور چیست؟

در این مقاله یاد گرفتیم چگونه مشکل تایپ فارسی در حروف و اعداد را به آسانی حل کنیم. همیشه نرم افزار ها به سرعت در حال بروز رسانی هستند و قابلیت ها و آپدیت هایی را اعمال میکنند و مشکلات قبل را برطرف میکنند پس سعی کنید همیشه بروز باشید.



علیرضا فاضلی
علیرضا فاضلی

طراح وب و گرافیست

من علیرضا هستم ، سالهاست که در حوزه طراحی سایت بصورت تخصصی فعالیت می کنم . تخصص های اصلی من در حوزه آموزش وردپرس ، آموزش نرم افزارهای گرافیکی و بصورت کلی هر چیزی در حوزه وب هست ... عاشق آموزش و یادگیری هستم.

نظرات